miercuri, 2 aprilie 2014

Cum a fost la Fashion For Business, un eveniment Biz

Prima impresie conteaza, brandul personal conteaza! Stii cum sa iti construiesti un brand personal puternic? Te-ai intrebat vreodata care este stilul potrivit la birou sau daca imaginea ta este in concordanta cu mesajul si profesionalismul pe care vrei sa le transmiti celor din jur? Stii cum sa folosesti corect machiajul pentru a-ti pune in valoare trasaturile si personalitatea? Stii care sunt proportiile pe verticala si cum poti sa profiti de punctele forte ale corpului tau pentru un impact vizual maxim? Stii care este stilul tau nativ? Dar tipul tau coloristic, cum se determina acesta si care sunt culorile care te avantajeaza in apropierea chipului? Ai o culoare preferata? Stii cum sa alegi imprimeul potrivit cu inaltimea si silueta ta? Ai in dressing The Little Black Dress care te salveaza in situatiile de urgenta? Ce pantofi iti plac? Ai in garderoba cel putin un cardigan? Ai un stil preferat conturat? Ce accesorii porti la birou?
Imaginea este prima carte de vizita pe care o aratam unui potential partener de afaceri. Este important sa ne placa ceea ce purtam, dar este esential sa intelegem ceea ce ne vine bine cu adevarat si ce este potrivit sa adoptam ca tinuta, nu doar intr-o anumita situatie sau la un anumit moment, ci si in viata profesionala de zi cu zi.
Recunosc faptul ca la multe din intrebarile de mai sus credeam ca stiu raspunsul, insa nu stiam nimic! Aveam sa aflu de la cei mai buni specialisti care sunt secretele afacerilor cu stil si cum imaginea ajuta la construirea unui brand personal puternic!
Ma bucur ca am avut ocazia sa particip la Fashion For Business, un eveniment Biz care a avut loc in data de 27 martie la Howard Johnson din Bucuresti. Cu siguranta a fost un eveniment reusit si vreau sa o felicit pe Marta Usurelu (redactor-sef la revista Biz) pentru initiativa si pentru organizarea impecabila!

Dimineata si in pauzele de cafea ne-am delectat cu delicioasele produse de patiserie de la Paul (la pranz am servit masa - au fost si produse de post - si la desert prajiturele si macarons).

Am inceput sesiunea foto cu poze la decor.
 Cele doua noi colectii Conscious si Conscious Exclusive, care vor intra in magazinele H&M din 10 aprilie, propun piese realizate din materiale sustenabile, demonstrand ca moda eco nu impune granite creative si poate arata impecabil.
Zoom on shoes: H&M Conscious and Conscious Exclusive Collections
Marta Usurelu - gazda noastra

Speakerii din prima sesiune a evenimentului Fashion For Business ne-au vorbit despre puterea imaginii in afaceri. Brandul personal reprezinta suma valorilor, abilitatilor si actiunilor care iti sunt asociate. Este alter ego-ul tau in mediul de afaceri si are capacitatea de a influenta modul in care esti perceput de catre cei din jurul tau. Un brand personal puternic poate transforma aceasta perceptie in oportunitate. Imaginea pe care o prezinti conteaza enorm in construirea brandului personal. Este cea care poate face diferenta intre succes si esec.
Teodora Migdalovici, fondator MEALCHEMY.COM si ambasador Cannes Lions in Romania, ne-a vorbit despre brandul personal si ne-a sfatuit sa punem accent pe self confidence desi presiunea sociala ne indeamna sa mergem spre self estime. Find your better self! Iarta si iubeste-ti imperfectiunile!
Va invit sa urmariti un videoclip emotionant pe care Teodora ni l-a aratat: Dove Real Beauty Sketches (you are more beautiful than you think! ; )





Raluca Kisescu - Senior Manager Commercial Marketing, Avon Romania
Sa fii la moda nu este o moda!

 Mirela Bucovicean (fondator Molecule - F): "Prima impresie se formeaza in primele sapte secunde!" Pozitivismul, energia si umorul sunt esentiale pentru o imagine buna.

Mirela Bucovicean si Raluca Kisescu sunt cele mai verticale si fluente 'speaker-ite' pe care le-am intalnit (le-am asculat cu placere si la Digital Divas).

Andreia Urzica, PR Manager H&M, o graviduta foarte frumoasa si deschisa, ne-a vorbit despre colectiile realizate din materiale sustenabile; noile colectii H&M: Conscious si Conscious Exclusive demonstreaza ca moda eco poate arata impecabil.

A doua sesiune: Fashion Up 4 Business

Loredana Ionel, Head of Business Development la Ipsos Research - ne-a prezentat un studiu de caz, realizat pe un esantion de 30 de persoane care lucreaza in mediul corporatist, ce demonstreaza faptul ca suntem influentati de parerea celorlalti, tinem cont de norme si vrem sa fim vazuti bine ( sa fim acceptati).
Lena Criveanu, designer - Hainele sunt instrumente pentru a ne reprezenta pe noi, nu invers. 

 Andrei Calagiu, coordonator MenStyleGuide.com - Schimbarea vine din interior!

*va recomand sa accesati programele oferite de site pentru ca aveti ce invata!


Eu am castigat un voucher de acces in programul The Business Dress Code de la Men Style Guide (link), program pe care l-am si accesat si am aflat foarte multe informatii despre cum trebuie sa arate garderoba de business a unui barbat, care sunt piesele esentiale si cum se pot combina. Recunosc faptul ca nu stiam ca manseta la camasa trebuie sa se vada, sa fie mai lunga cu cativa cm fata de maneca sacoului. Nu stiam ca in mediul de afaceri nu sunt recomandate costumele si camasile negre si ce tipuri de pantofi sunt potriviti. Indiscutabil, tinuta in business este la fel de importanta ca etica si competenta!


Ana Morodan (Personal Style Adviser & Fashion Blogger), intr-o rochie superba H&M din noua colectie Conscious.


Ana ne-a aratat si cateva tinute office moderne care se pot realiza cu articole H&M din colectiile noi.

Evenimentul a continuat cu doua workshop-uri care s-au tinut in paralel: Dress to success - Impactul vizual al imaginii personale, workshop sustinut de Daniela Caia, Fashion consultant si Make-up 4 business powered by Avon, workshop sustinut de Carmen Dinca, make-up artist Avon Romania.
Eu am optat pentru workshop-ul Dress to success unde mi-am dat seama ca nu constietizam si nu puneam in aplicare notiunile vestimentare si coloristice pe care le stiam, fiindu-mi mai usor sa consiliez pe altcineva decat sa 'ma imbrac pe mine'. Am o diploma de designer vestimentar (am absolvit Liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza) insa nu am continuat activitatea in acest domeniu. De ceva vreme, ma atrage ideea de "consultant vestimentar" sau "personal buyer (shopper)", mai mult decat cea de designer. Diferenta intre cele trei tipuri de specialisti care activeaza in domeniul modei este urmatoarea:
Designerul este cel care gandeste si realizeaza o colectie pornind de la o tema care il inspira.
Stilistul este cel care preia ideea de la designer si care, prin pictoriale in reviste glossy, prezentari, outfit-uri pe care le gandeste, prezinta colectia publicului.
Consilierul vestimentar este cel care face echipa cu consumatorul final. Il sfatuieste ce sa selecteze din ceea ce creeaza designerul si prezinta stilistul. Il invata cum sa recunoasca din colectiile prezentate in magazine ceea ce i se potriveste si il reprezinta.

Workshop-ul a fost sustinut de Daniela Caia, Consilier vestimentar, care a reusit sa imi redeschida gustul pentru fashion si sa fiu mai atenta la cum ma imbrac. Imi doresc sa mai particip la astfel de sesiuni si sa aprofundez mai bine domeniul.

Mi-am descoperit tipul coloristic: este DEEP, subton galben; in apropierea fetei ma avantajeaza culorile calde (ex: esarfa verde)

Impactul pe care evenimentul #fashion4business l-a avut asupra mea? Imediat dupa eveniment am luat la rand magazinele cu articole vestimentare si accesorii din zona Piata Romana si am plecat acasa cu doua camasi si cu intentia de a achizitiona pantofi stiletto si esarfe noi! In plus, ieri v-am aratat pe blog si primul outfit. : )) Datorita Ralucai (Blackeyed by Raluca Vintilescu), care a fost si ea prezenta la eveniment, am acum primele mele coliere statement si mai vreau! : ))
In concluzie, este extrem de important sa iti placa hainele pe care le porti, asa cum este la fel de important sa ai o intelegere fundamentala a ceea ce arata bine pe tine!


Kisses, G

6 comentarii: